Build #4: Mag Wybuchów (Mag – Pillars of Eternity)

Opublikowano: 28 listopada 2020

Znany i lubiany Blaster Wizard

Mag Wybuchów jest magiem, który opanował do mistrzostwa ataki przy użyciu berła lub laski, a magią wzmacnia swoje zdolności ofensywne i grupuje wrogów, czyniąc ich podatnymi na wybuchowe wystrzały czarodziejskich przyrządów.

Rola: AoE DPS, CC
Rasa: Elf Leśny
Klasa: Mag
Biografia: Żyjące Ziemie – Odkrywca
Umiejętności: Wiedza 8 (z), Przetrwanie 10 (z)

Moc: 19
Kondycja: 3
Zręczność: 18
Percepcja: 16
Intelekt: 18
Stanowczość: 3

Zdolności/Talenty (a = automatyczne, ! = niezbędne, z = zalecane)

  1. Magiczny Atak (a), Mroźna Mgła (!), Nadprzyrodzona Celność (!), Poślizg (z), Duchowa Tarcza (z)

  2. Chyże Stopy (z), Wybuch (!)

  3. Palące Rany (!), Bezlitosne Spojrzenie (z)

  4. Krępująca Sieć (z), Kłujący Wybuch (!)

  5. Zgubna Pochopność (!), Pomniejsze Zguby Kalakotha (!)

  6. Odsłonięcie Słabości (z), Biegłość w Broni: Szlachcic (!)

  7. Przyciąganie Eory (!), Mur Płomieni (z)

  8. Zastrzyk Energii Witalnej (z), Niebezpieczny Przyrząd (!)

  9. Wstrząsające Pociski Minoletty (z), Kołysanka (!), Mistrzostwo w Zaklęciach: Mroźna Mgła lub Nadprzyrodzona Celność

  10. Uciążliwe Spowolnienie (z), Strzelec Wyborowy (!)

  11. Spojrzenie Adragany (!), Kapryśny Urok Arkemyra (z), Mistrzostwo w Zaklęciach: Palące Rany (z) lub Bezlitosne Spojrzenie

  12. Przemieszczony Obraz Llengratha, Kłujący Strzał (!)

  13. Namacalne Widmo (!), Mistrzostwo w Zaklęciach: Zgubna Pochopność lub Pomniejsze Zguby Kalakotha

  14. Przerywające Ciosy (!)

  15. Duszący Wiatr (z), Ściana Kolorów (!), Mistrzostwo w Zaklęciach: Przyciąganie Eory (!)

  16. Podstępny Atak Ucznia (z)

Talenty fabularne

  • Dar Maszyny – wchłonięcie dusz na Wzgórzu Dziedzictwa
  • Bezlitosna Ręka – wybór frakcji Doemenelów w Zatoce Buntu
  • Badacz Lochów – wybór strony szabrowników w Północnej Głuszy
  • Pieśń Niebios – za ukończenie zadania Pieśni Dzikich Ostępów w Bliźniaczych Wiązach
  • Łaska Galawaina – Gwiezdna Rada

Wyposażenie

Broń do wyboru:

  • Gyrd Háewanes Sténes – przypisanie do duszy
  • Engwitańskie Berło – zaklinanie na jakość, obrażenia drugorzędne: kwas, durgańskie ulepszenie
  • Puitènte med Príncipi – zaklinanie na jakość, obrażenia drugorzędne: kwas, durgańskie ulepszenie
  • Złoty Wzrok – zaklinanie na jakość, obrażenia drugorzędne: kwas, durgańskie ulepszenie

O wyborze broni decydują dodatkowe efekty. Gyrd Háewanes Sténes zadaje dodatkowe obrażenia drugorzędne typu bazowe, które pomijają redukcję obrażeń. Trafienia i krytyki mają 10% szans na rzucenie Dominacji, która każdy cel w promieniu Wybuchu procuje oddzielnie. Engiwtańskie Berło dzięki wbudowanej Szybkości zadaje największe obrażenia i odpowiednio wzmocniene deklasuje pod tym względem Gyrd Háewanes Sténes. Brakuje mu jednak dodatkowych efektów. Obie te bronie można względnie szybko pozyskać, bo już w Zatoce Buntu. Puitènte med Príncipi powala przy krytykach, co również działa na wrogów w obszarze Wybuchu, ale berło znajduje się na 15 poziomie Ścieżek Od Nuy, więc nie jest to krytyczny element buildu. Finalnym wyborem broni powinien być Złoty Wzrok, laska, która strzela dwoma pociskami i każdy z nich wywołuje oddzielny Wybuch, a więc w połączeniu z Palącymi Ranami nabija dwukrotnie więcej stacków obrażeń periodycznych. Dodatkowo procuje Odsłonięcie Słabości na każdym przeciwniku w zasięgu obu wybuchów oddzielnie, a więc szansa na rzucenie tego zaklęcia pomimo relatywnie niskiej wartości 5% jest w rzeczywistości bardzo prawdopodobna, a zmniejszenie RO wrogów przyniesie korzyści całej drużynie.

  • Hełm: Kapelusz Pustelnika (niewrażliwość na Zamęt i premia do Intelektu zawsze są przydatne)
  • Zbroja: Szaty Niosącego Przypływ lub Vengiatta Rugia (wcześniej dowolne szaty) – zaklinanie na jakość, durgańskie wzmocnienie pancerza, Percepcja +2 (z) (lub Zręczność, jeśli wybraliśmy Buty Szybkości)
  • Płaszcz: Opończa Mroźnych Łowów (z) (dodatkowe 10% obrażeń od czarów i ataków) lub Płaszcz Wydobywcy (jeśli nie mamy w zestawie nic, co zwiększyłoby Percepcję) lub Opończa Konającego Dzika (losowy łup, regeneracja i premia do Woli przy spadku HP poniżej 33% maksimum wartości, współgra z Niebezpiecznym Przyrządem)
  • Pierścień nr 1: Pierścień Nadzoru później Sygnet Rodu Gathbinów (zwiększony promień AoE)
  • Pierścień nr 2: Pierścień Selonanów (dodatkowe czary na dzień)
  • Ręce: Rękawice Szybkich Ruchów (redukcja czasu Odzyskiwania Gotowości dobrze stackuje się z innymi premiami)
  • Pas: Pas Maegfolcowej Siły (większe obrażenia)
  • Buty: Buty Szybkości lub Wieczorowe Buty Viettra (większa mobilność lub Tempo Ataku)

Nadprzyrodzona Celność, Bezlitosne Spojrzenie i Zgubna Pochopność to trzy podstawowe wzmocnienia, które w dużym stopniu zwiększą DPS naszego maga. Taktyka powinna polegać na rzuceniu Przyciągania Eory, które zgrupuje wrogów wokół osobliwości. Mroźna Mgła zadaje obrażenia pulsacyjnie i oślepia przeciwników, czyniąc ich znacznie łatwiejszymi do trafienia. Efekt pulsującego działania zaklęcia kumuluje się, więc można rzucić je wielokrotnie w jednym miejscu! Jeśli nie dysponujemy sposobami na oślepienie wrogów, Krępująca Sieć również kolosalnie obniży ich Odbicie, ułatwiając zaliczanie trafień krytycznych.

Główną zaletą buildu jest Wybuch, który omija Redukcję Obrażeń, a w połączeniu z Palącymi Ranami każdy przeciwnik, który został trafiony, pada ofiarą obrażeń periodycznych od ognia. Każdy strzał magicznym przyrządem w grupę wrogów z aktywnymi Palącymi Ranami będzie nabijał kolejne stacki DoT-y. Laska Złoty Wzrok wywołuje dwa równoczesne Wybuchy, co przekłada się na podwójny przyrost obrażeń periodocznych. Druzgocące okażą się również Pomniejsze Zguby Kalakotha, które tworzą w rękach maga różdżkę zmiennych żywiołów. Każdy atak uderza pierwotny cel i wywołuje dodatkowe obszarowe uderzenie, a wszyscy objęci jego zasięgiem inicjują oddzielnie serię eksplozji zapewnionych przez talent Wybuch! To jeszcze lepszy sposób na nabijanie stacków Palących Ran. Dodatkowe stacki zapewnią też zaklęcia pulsacyjne, jak właśnie Mroźna Mgła czy Mur Płomieni. Jeśli wystrzelaliśmy się z zaklęć II poziomu, zawsze można wyposażyć kogoś z drużyny w Pierścień Palących Płomieni.

Wybuch przenosi również obszarowo wszystkie dodatkowe efekty broni, jak Dominację z berła Gyrd Háewanes Sténes. Jeśli strzelimy w grupę sześciu przeciwników, to każdy z nich będzie miał 10% szansy na zdominowanie, bo gra przeprowadza oddzielny test dla wszystkich wrogów w polu rażenia Wybuchu.

Zwiększenie obrażeń podstawowego ataku przeciwko głównemu celowi zyskujemy dzięki wysokiej Mocy, Zręczności, która zwiększa Tempo Ataku oraz za sprawą durgańskiego przekucia broni, zaklinania obrażeń drugorzędnych w naszym berle lub lasce i np. dzięki Opończy Mroźnych Łowów. Rasowa premia do Celności na dystans, jaką otrzymują leśne elfy, kumuluje się z talentem Strzelca Wyborowego i Biegłością w Broni: Szlachcic. Kłujący Strzał pomija Redukcję Obażeń (działa również na niektóre czary), a Niebezpieczny Przyrząd zwiększa obrażenia przeciwko głównemu celowi ataku. Zastrzyk Energii Witalnej lub zapewniane przez druidów albo kapłanów zaklęcia będą równoważyć utratę Wytrzymałości. W tym celu można wspomóc się również ww. płaszczem, ale jest to łup losowy, a te w grze uzależnione są od dnia miesiąca, podmieniając okresowo zawartość określonych pojemników.

Mag Wybuchu ma również niezłą kontrolę pola walki. Wysoka Percepcja i Przerywające Ciosy będą anulować akcje wykonywane przez wszystkich przeciwników w obszarze Wybuchu. Ponadto zestaw zaklęć takich jak Uciążliwe Spowolnienie, Kołysanka, Spojrzenie Adragany, Kapryśny Urok Arkemyra czy Ściana Kolorów wyłączą z walki całe grupy przeciwników.

Powyższy build jest jednym z najlepszych pod względem obszarowego DPS-u, co jest nie do przecenienia na Ścieżce Potępionych, jednak w finałowych etapach nasz mag będzie musiał nadrabiać czarami ofensywnymi. W tym celu świetnie nada się m.in.: Duszący Wiatr, Mroźne Grabie Kalakotha, Opóźniona Ognista Kula, Wyładowanie Łańcuchowe, Fala Mrozu czy Cieniogień Ninagautha.

Do tego możemy się powielić Namacalnym Widmem, które przypomina nieco Mamidło z Baldur’s Gate II. Profit!

Zobacz również:

Dodaj komentarz