Build #1: Tańczący z Wilkami (Łowca – Pillars of Eternity)

Opublikowano: 06 listopada 2020

Pillars of Eternity: build Łowcy walczącego wręcz

Dziś zaprezentuję build łowcy walczącego w zwarciu. Postać nie wymaga dużo mikrozarządzania, bo polega niemal wyłącznie na podstawowym ataku, może więc być niezłym bohaterem na rozpoczęcie swojej przygody z Pillars of Eternity.

Rola: Single Target DPS, Offtank
Rasa: Elf Blady
Klasa: Łowca
Biografia: Archipelag Martwego Ognia – Najemnik
Umiejętności: Skradanie Się 1, Atletyka 3, Wiedza 10, Mechanika 0, Przetrwanie 10

Moc: 18
Kondycja: 10
Zręczność: 20
Percepcja: 10
Intelekt: 17
Stanowczość: 3

Zdolności/Talenty (a = automatyczne, ! = niezbędne, z = zalecane)

  1. Naznaczona Ofiara (z) lub Okaleczający Strzał, Oswojony Wilk (z)
  2. Biegłość w Broni: Żołnierz (z) lub Skupienie Galanta
  3. Zmysł Drapieżnika (!)
  4. Podstępny Atak Ucznia (z) lub Odsłonięcie
  5. Obława (!)
  6. Styl Dwuręczne (!)
  7. Szybkie Celowanie (!)
  8. Dziki Atak (!)
  9. Okaleczający Strzał lub Naznaczona Ofiara
  10. Bezlitosny Towarzysz (!)
  11. Obronna Więź (z)
  12. Okrutny Towarzysz (!)
  13. Nieboszczyk (z)
  14. Odporny Towarzysz (!)
  15. Leczenia Towarzysza (z)
  16. Odsłonięcie (z) lub Podstępny Atak Ucznia lub Odzyskiwanie Gotowości Weterana

Talenty fabularne

  • Dar Maszyny – wchłonięcie dusz na Wzgórzu Dziedzictwa
  • Bezlitosna Ręka – wybór frakcji Doemenelów w Zatoce Buntu
  • Badacz Lochów – wybór strony szabrowników w Północnej Głuszy
  • Pieśń Niebios – za ukończenie zadania Pieśni Dzikich Ostępów w Bliźniaczych Wiązach
  • Łaska Galawaina – Gwiezdna Rada

Wyposażenie

  • Przypływ (!): zaklinanie na jakość, obrażenia drugorzędne zimno, durgańskie ulepszenie broni – w jaskini w Palących Wodospadach
  • Hartowany Hełm (z) – w kopalniach w Baterii Durgana lub u kupca przed siedzibą ogrów po pokojowym wykonaniu zadania z matroną dla Krzepy
  • Płaszcz Heldrika (z): zaklinanie na jakość, +2 Percepcja, durgańskie wzmocnienie pancerza – kupicie u Dunstana w siedzibie Rycerzy Tygla lub Vengiatta Rugia – po pokonaniu adrwoej smoczycy, ten wariant może mieć problem z przeżywalnością
  • Pas Stępienia (z) – kupicie u kowala w Złoconej Dolinie, losowy łup
  • Obręcz Łowcy (!) – mogłem przekręcić nazwę, losowy łup
  • Obuwie Wiary (!) – kupicie u Dunstana w siedzibie Rycerzy Tygla
  • Pierścień Cierni (z) – 11 poziom Bezkresnych Ścieżek Od Nuy albo łup z Tanossa w Crägholdt
  • Pierścień Ochrony (z) lub Pierścień Wolności
  • Rękawice Szybkich Ruchów (z) – losowy łup lub Rękawice Celności lub Rękawice Potężnych Ciosów

Powyższy build wykręca naprawdę szalone obrażenia dzięki zwierzęcemu towarzyszowi i obrażeniom periodycznym. Przede wszystkim Łowca walczący w zwarciu może bez problemu flankować przeciwnika ze swoim zwierzęcym kompanem (ten musi atakować w obrębie dość szerokiego stożka po przeciwnej stronie celu). Oflankowany przeciwnik ma Odbicie obniżone o 10. Czyni go to podatnym na Podstępny Atak Ucznia naszego Łowcy (obrażenia +15%) oraz analogiczny efekt dla naszego wilka za sprawą zdolności Bezlitosny Towarzysz (obrażenia wilka +30%). Flankując wroga, oboje mamy zwiększone obrażenia i celność, ale dodatkowo za sprawą zdolności Obławy zyskujemy kolejną premię +10 do Celności zarówno dla Łowcy i jego towarzysza. Jeśli wyposażymy Łowcę w Obręcz Łowcy, zdolność Obława zapewni dodatkowe 20% do obrażeń naszej postaci.

Kolejny trik polega na tym, by nasz przeciwnik był ciągle pod wpływem obrażeń periodycznych (DoT). Można w tym celu wykorzystywać Okaleczający Strzał (działa w walce wręcz), ale priorytetem powinno być szybkie zdobycie dwuręcznego miecza o nazwie Przypływ. Ten znajduje się w jaskini w lokacji Palące Wodospady – znalezienie skrytki wymaga 10. poziom Mechaniki, ale można ją łatwo zwiększyć rytuałem ze zwoju. Na temat tej wspaniałej broni pisałem już w poradniku dot. obrażeń. Wcześniej dobrą opcją będzie miecz Raedrika – Sprawiedliwość, posiadający drugorzędne obrażenia obuchowe. Przypływ zadaje bardzo wysokie obrażenia ze względu na wywoływane krwawienie oraz możliwość zaklęcia kolejnych obrażeń drugorzędnych. Wspomniane krwawienie nakłada na cel obrażenia periodyczne, a więc nasz zwierzęcy towarzysz będzie zadawał dodatkowe 50% obrażeń dzięki zdolności Zmysł Drapieżnika! Można też wesprzeć się drużyną. Czary takie jak Palące Rany czy Jaśniejący Blask albo strofa Smok Wierzgnął, Smok Zawył (czy wcześniej Przybywajcie, Wichry Śmierć Niosące) są jednymi z najpotężniejszych efektów zadających obrażenia periodyczne.

W celu optymalizacji zadawanych obrażeń niezbędny okaże się talent Dziki Atak (+20%), Styl Dwuręczne (+15%) i ewentualnie Odsłonięcie, które pozwoli omijać pancerz przeciwników, zapewniając sztywne 5 punktów obrażeń kosztem tempa odzyskiwania gotowości. Nasz Łowca nie będzie miał jednak problemu z dobrym tempem ataku. Wszystko za sprawą boskiej Zręczności, zdolności modalnej Szybkie Celowanie (działa w walce wręcz) oraz Rękawic Szybkich Ruchów i z czasem – durgańskiego wzmocnienia pancerza.

Przeciętna Percepcja nie będzie przeszkodą w osiągnięciu trafień krytycznych, gdyż sama Obława z premią z flankowania daje łącznie +20 do trafienia. Zaklęcie broni – Wyjątkowa Jakość i talent Biegłość w Broni: Żołnierz dadzą w sumie z powyższymi premiami +38 do trafienia, z czego po odjęciu 12 punktów za Dziki Atak i Szybkie Celowanie wciąż zostaje +26 premii do ataku. Wystarczy wzmocnić to Błogosławieństwem i Adoracją Wiernych i premia ta wyniesie +51. Na silniejszych przeciwników warto dodatkowo stosować Naznaczoną Ofiarę i Okaleczający Strzał, a np. przeciwko smokom wybrać jeszcze premię do Celności: Bestie podczas odpoczynku w dziczy (umiejętność Przetrwanie).

Nasz Łowca ma obniżoną Stanowczość, bo przeciwnicy muszą go trafiać krytycznie, aby w czasie walki aktywowała się Poświęcona Ziemia zapewniana przez Obuwie Wiary. Dzięki wysokiej Mocy i Intelektowi obszarowy efekt leczący będzie utrzymywał się przez długi czas i zwracał dużo punktów Wytrzymałości. Pozwoli to tankować przeciwników (mimo wszystko warto unikać otoczenia) i jednocześnie podtrzymywać przy życiu swojego zwierzęcego towarzysza. Wilk nie posiada współczynnika Zdrowia, a więc nie może umrzeć, a jedynie stracić przytomność (lepiej tego uniknąć, bo nakłada tymczasowe kary – zdolności Nieboszczyk lub Leczenie Towarzysza mogą okazać się przydatne), co oznacza, iż można go bezkarnie leczyć właściwie w nieskończoność. Ponadto znakomity miecz Przypływ leczy postać, która nim włada, zwracając 20% zadanych obrażeń w formie Wytrzymałości. Zwierzęcy Towarzysz staje się w zasadzie nieśmiertelny również pod wpływem zaklęcia Triumf Krzyżowców. Możemy też skorzystać z umiejętności Przetrwanie, by w czasie odpoczynku wybrać dodatkową premię do siły efektów leczenia.

Na przeżywalność wpływa również fakt, iż tempo zabijania przeciwników jest naprawdę szybkie, dzięki czemu premie przyznawane przez Hartowany Hełm powinny uchronić naszego Łowcę przed dotkliwymi atakami specjalnymi i zwiększyć Moc o 3, dodatkowo wzmacniając obrażenia i efekty leczenia. Wrodzona odporność bladych elfów na ogień i zimno kumuluje się z premiami płynącymi od hełmu. Mamy też zwiększoną obronę przeciwko Okulawieniu, Unieruchomieniu, Paraliżowi, Zauroczeniu i Zamętowi, a Płaszcz Heldrika ułatwia nam uniknąć Powalenia. Pas Stępienia daje dodatkową Redukcję Obrażeń Ciętych i Obuchowych – nie jest to bez znaczenia, bo z niską Stanowczością nie unikniemy ciosów. Pierścienie Cierni oraz Ochrony również zwiększą naszą przeżywalność i odporność na negatywne efekty. Zwiększenie szansy uniknięcia Powalenia jest kluczowe, bo leżąc na ziemi, przerywamy flankowanie wroga, przez co nasz zwierzęcy towarzysz traci na efektywności.

Piętą achillesową powyższego buildu będą uciążliwe efekty Zauroczenia i Dominacji, wyłączające Łowcę lub wilka, co w krytycznych sytuacjach może skończyć się niekorzystną utratą przytomności jednego lub drugiego. Stąd też opcjonalnie można zrezygnować z Pierścienia Ochrony na rzecz Pierścienia Wolności, by rzucać Stłumienie Nieszczęść, ale lepiej zostawić to w gestii drużynowego kapłana. Wysoka Wiedza pozwoli również korzystać ze zwojów. Tu najwięcej pożytku będzie z czarów Księżycowa Studnia i Żelazna Skóra. Przydatne mogą być również Mikstury Duchowej Tarczy, chociaż pomimo niskiej Stanowczości Koncentracja naszego łowcy nie powinna być problemem.

Znajomi z kanału #crpg na Discordzie proponowali nazwę dla buildu: PETunia. Więcej niż jedno zwierzę? Lama! Może sfora?

Zobacz również:

Dodaj komentarz