

David Gaider w studiu Beamdog
Opublikowano: 20 lutego 2016
David Gaider dołącza do studia Beamdog
Jeden z głównych scenarzystów BioWare, pracujący m.in. nad Baldur’s Gate II, Star Wars: Knights of the Old Republic i Dragon Age: Origins po 17 latach odszedł z kanadyjskiego studia.
Jak się okazało, 9 lutego 2016 r. David znalazł zatrudnienie w Beamdog, gdzie objął posadę głównego dyrektora kreatywnego.
W 2015 r. w skład studia Beamdog weszli m.in.:
- Brent Knowles, projektant pracujący dawniej nad Baldur's Gate II i Neverwinter Nights
- programista Shawn Potter, który przyłożył palce do kodu rozgrywki w trylogii Mass Effect
- Amber Scott, która odpowiada obecnie za PR, menadżera społeczności i przedstawiciela konwentowego, a znana jest ze swej pracy przy tworzeniu licencjonowanych pozycji Dungeons & Dragons i Pathfinder
- Thea Kent, której ilustracje zdobiły niejeden Dragon Magazine
- Jason Knipe, główny programista graficzny przy produkcji Star Wars: Knights of the Old Republic i Neverwinter Nights
- Tom Rodhes, czyli artysta konceptualny serii Dragon Age
Nadchodząca premiera Baldur’s Gate: Enhanced Edition — Siege of Dragonspear i stale powiększający się zespół pod wodzą Trenta Ostera mogą być zalążkiem powstania pełnoprawnej kontynuacji marki Baldur’s Gate. Potencjalna współpraca z Chrisem Avellonem ma szansę zaowocować pełnokrwistą grą fabularną. A jak zapewniał Trenst Oster, trzeci Baldur’s Gate, jeżeli miałby powstać, to opierałby się na zasadach piątej edycji systemu D&D i korzystałby z zupełnie nowego silnika graficznego, być może współdzieląc technologie wykorzystane w Pillars of Eternity czy Torment: Tides of Numenera.