George Ziets o Baldur's Gate III

Opublikowano: 10 listopada 2019

Scenarzyści w szeregach Larian Studios

George Ziets w wywiadzie dla Matta Bartona zdradził, iż dwaj jego dawni koledzy z InXile opuścili studio w 2018 r., by pracować nad Baldur’s Gate III. Pierwszym z nich jest Colin McComb. Scenarzysta znany jest z wkładu w produkty TSR na licencji settingu Planescape oraz Birthright, ale współpracował również z Paizo przy Pathfinderze. W świecie gier komputerowych zaangażowany był m.in. w scenariusz Planescape: Torment , Torment: Tides of Numenera i Wasteland 3. Jego kolega – Gavin Jurgens-Fyhrie pracował zaś nad scenariuszem Diablo III, Torment: Tides of Numenera, Horizon: Zero Dawn i Wasteland 3. Obaj zasilili kilkunastoosobowy zespół odpowiadający za fabułę Baldur’s Gate III i pracują pod kierownictwem głównego scenarzysty Divinity: Original Sin II.

Ziets przytoczył również sytuację z 2008 r., kiedy to w studiu Obsidian Tony Evans i Bobby Null składali do kupy projekt Baldur’s Gate III z turowym systemem walki, ale został on odrzucony w przedbiegach, gdyż w czasach dynamicznych erpegów akcji turowe potyczki wydawały się niestrawne dla większej grupy odbiorców. Szkoda, że Obsidian nie dostał szansy. Po 110 godzinach z Divinity: Original Sin II nie uważam, by Lariani byli w stanie zrobić trzecią część słynnej serii skierowaną właśnie do fanów Baldur’s Gate. Obawiam się, że czeka nas sytuacja analogiczna do powrotu marki Fallout. Tak jak Bethesda robi swoje Elder Scrolls pod przebraniem Fallouta, tak Larian Studios wyda kolejne Original Sin pod przykrywką marki Baldur’s Gate. Trudno oczekiwać, by studio, które nigdy nie stworzyło tego typu gry, podołało zadaniu. Za to fani Divinity powinni być wniebowzięci. Oczywiście to moje gdybanie.

Zobacz również:

Dodaj komentarz