George Ziets zakłada własne studio skupione na produkcji cRPG

Opublikowano: 21 października 2019

Nowa drużyna na rynku indie cRPG

George Ziets jako creative lead dowiózł w szeregach Obsidian Entertainment fenomenalny dodatek Mask of the Betrayer do gry Neverwinter Nights 2 i całkiem niezły, chociaż diametralnie odmienny od poprzedników Dungeon Siege III. Ziets pracował również nad scenariuszem Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, Torment: Tides of Numenera i nadchodzącego wielkimi krokami Wasteland 3.

Po latach postanowił opuścić ostatnie miejsce zatrudnienia, czyli InXile, by założyć własne studio developerskie — Digimancy Entertainment. Będzie to nieduży zespół skupiony na produkcji komputerowych gier fabularnych i hybryd role play’ów z innymi gatunkami. Firma ma funkcjonować w Columbus w stanie Ohio, lecz chętnie zatrudni developerów mogących pracować zdalnie z innych zakątków świata.

George Ziets ma zamiar ogłosić wkrótce własne IP, nad którym pracuje od dłuższego czasu. Ma również nadzieję przyciągnąć uwagę Wizards of the Coast i wskrzesić porzucone (w środowisku cRPG) od dekad marki, jak Ravenloft i Dark Sun, które od połowy lat 90. nie doczekały się powrotu na ekrany komputerów w innej formie niż w postaci modułów do Neverwinter Nights.

Kto wie, może uproszczenia w systemie Dungeons & Dragons wdrażane przez Larian Studios i ciążąca nad Belgami siła marki Baldur’s Gate na nowo spopularyzują Lochy i Smoki na blaszakach i konsolach, dając zielone światło na większą liczbę komputerowych adaptacji systemu w mniej znanych, ale jakże interesujących settingach.

Zobacz również:

Dodaj komentarz