Nowy projekt Josha Sawyera

Opublikowano: 06 sierpnia 2020

Josh Sawyer w wywiadzie dla Johanny Pirker w maju 2020 r. zdradził, iż zakończył etap prototypowania swojej nowej, jeszcze nieogłoszonej gry. Niewielki zespół około 40 osób jest zadowolony z dotychczasowych efektów swej pracy, gdyż sam prototyp wygląda ponoć całkiem nieźle i dalszy kierunek rozwoju projektu jest klarowny. Josh wyjaśnia, iż powstająca gra jest niewielkim projektem.

Sugeruje to dwie możliwości. Ze względu na swoje zamiłowanie do Darklands Sawyer od dawna chciał zrealizować historyczną grę cRPG, co po pozytywnym przyjęciu Kingdom Come: Deliverance wydaje się nie być aż tak ryzykownym posunięciem, jak jeszcze kilka lat temu. Drugą grą, o której stworzeniu marzył game director z Obsidianu miałaby być taktyczna, turowa produkcja osadzona w znanym z Pillars of Eternity świecie Eory. Projekt miałby oferować bitewne wyzwania na nieoczywistych arenach walk (co Sawyer porównywał do dwóch części Blackguards) i w jakimś stopniu adaptować mechanikę gier o przygodach Widzącego.

W trakcie wywiadu Josh pochwalił się również lekturą monografii poświęconej wojnie chłopskiej w Niemczech w latach 1524-1526. Już przy pracy nad serią Pillars of Eternity Sawyer odwoływał się systematycznie do renesansowej historii świata, w której Eora jest mocno zakorzeniona. Nie możemy więc mieć pewności, czy research prowadzony przez projektanta związany jest z historycznym erpegiem o powstaniu antyfeudalnym w Niemczech, czy powiązany jest z fabułą ogłoszonego niedawno Avowed, którego akcja osadzona zostanie zapewne w Imperium Aedyrskim jeszcze przed Wojną Świętego.

Wojna chłopska w Niemczech
Research na potrzeby gry

Osobiście skłaniam się jednak ku kolejnej grze w świecie Pillarsów, gdyż współgrałoby to marketingowo z powstającym Avowed, który tworzony jest z myślą o mainstreamowym odbiorcy. Takie działanie miałoby również szansę wypromować setting Eory, dając nadzieję na powstanie Pillars of Eternity III. Stoi ono pod znakiem zapytania ze względu na wyniki sprzedaży Deadfire, które okazały się nie spełniać oczekiwań developerów.

Z informacji udzielonych w czasie wywiadu wynika, iż stan etatowy Obsidian Entertainment w maju wynosił około 180 ludzi. Grounded, które zadebiutowało niedawno w early accces, zanotowało milion graczy w ciągu pierwszych 48 godzin, co bez wątpienia jest ogromnym sukcesem i nawet pomimo dostępności gry w Game Passie Microsoftu, Grounded do dziś piastuje pierwsze miejsce na liście bestsellerów Steam.

Zobacz również:

Dodaj komentarz