Pillars of Eternity RPG

Opublikowano: 10 maja 2019

Pillars of Eternity wraca do Cyklu Beratha

Josh Sawyer stworzył mechanikę komputerowych RPG z serii Pillars of Eternity, czerpiąc inspiracje m.in. z Dungeons & Dragons. Od rozpoczęcia zbiórki funduszy na produkcję Pillars of Eternity II: Deadfire Josh pracował także nad papierową wersją systemu. Ta miała w znacznym stopniu różnić się od mechaniki zaprojektowanej na potrzeby cRPG.

Pillars of Eternity Tabletop Role-Playing Game zatacza koło niczym w Cyklu Beratha, przenosząc realia Eory do gry wyobraźni. System opiera się na rdzeniu d20, ale trudno mi powiedzieć na tę chwilę coś więcej na temat projektu samej gry. W najbliższym czasie zapoznam się z nią z wielką chęcią i podzielę się wrażeniami.

Udostępniona do pobrania na oficjalnej stronie Pillars of Eternity II wersja próbna liczy aż 124 strony. Josh Sawyer zachęca do testów i dzielenia się spostrzeżeniami. W gamedevie nie ma chyba drugiej tak obeznanej w przeróżnych systemach RPG osoby, która miałaby na koncie prawie czterdziestoletnie doświadczenie w graniu i mistrzowaniu. Josh zaczynał swoją przygodę od dedekowego Red Boxa, ale poza D&D uwielbia również Ars Magica i wiele innych role playów. Sam uważa walkę za najważniejszy element gry i ma świra na punkcie balansu. Można więc się spodziewać, że papierowa wersja Pillars of Eternity będzie mistrzowsko wyważona pod tym względem.

Nowe artefakty
Jeden z paru nowych przedmiotów

Zobacz również:

Dodaj komentarz