

Tyrants of the Moonsea nowym modułem premium do Neverwinter Nights: Enhanced Edition
Opublikowano: 20 sierpnia 2019
Nowy moduł premium do Neverwinter Nights: Enhanced Edition
W 2005 r. Luke Scull podpisał kontrakt na stworzenie modułu typu premium do hitu studia BioWare – gry Neverwinter Nights. Kiedy Atari wycofało się z systemu modułów premiowych, wiele obiecujących produkcji nie doczekało się finału i nie zapewniło zakontraktowanym twórcom wypłaty należności za wykonaną pracę. Niektóre moduły, jak słusznie doceniony Darkness over Daggerford wyprodukowany przez Ossian Studios (paru developerów z tego zespołu współtworzyło Baldur’s Gate II: Throne of Bhaal w BioWare, a samo Ossian ma na swoim koncie oficjalne rozszerzenie Mysteries of Westgate do Neverwinter Nights 2), zostały dokończone i udostępnione za darmo. Podobny los spotkał dzieło Luke’a Sculla – Tyrants of the Moonsea.
Z premierą Neverwinter Nights: Enhanced Edition studio Beamdog wyszło z inicjatywą wznowienia systemu modułów premiowych na wzór planu wydawniczego Atari. Ossian Studios poprawiło i rozbudowało Darkness over Daggerford, wydając moduł w wersji Enhanced i zaczęło czerpać tantiemy, które w gruncie rzeczy zostały im obiecane półtorej dekady temu.
Ossian Studios w porozumieniu z Lukiem Scullem opracowało Tyrants of the Moonsea: Enhanced Edition. Moduł ten, tym razem w wersji premium, doczeka się wkrótce premiery (chociaż oficjalna data nie została jeszcze ogłoszona). Przygoda zabierze gracza do regionów otaczających Morze Księżycowe. Są to tereny, które można było odwiedzić m.in. w klasycznych grach z serii Gold Box. Moduł pozwoli m.in. zbadać niesławną Twierdzę Zenthil, którą mogłem ostatnio zinfiltrować, grając w Pool of Radiance. Tyrants of the Moonsea w wersji premium zapowiada się niezwykle zachęcająco, kształtując moduł na pełnoprawny dodatek do gry, którego zawartość względem pierwowzoru została powiększona aż o 70%. Luke Scull zdradza, iż w rozszerzeniu znalazło się ponad 100 obszarów, dziesiątki zadań, zupełnie nowe zasoby graficzne, muzyka i głosy aktorów. Zdaniem Sculla, Tyrants of the Moonsea: Enhanced Edition jest najlepszą grą D&D od czasu Maski Zdrajcy i jednocześnie najlepiej wyglądającym modułem do Neverwinter Nights. Graficy z Ossian Studios zdziałali ponoć cuda.
Co zaoferuje dodatek?
- Przygoda na ponad 20 godzin, przeznaczona dla wysokopoziomowych postaci
- Interaktywna mapa świata rodem z Darkness over Daggerford (wzorowana na serii Baldur’s Gate)
- Możliwość zrekrutowania dowolnego z 5 towarzyszy
- 5 nowych potworów
- 14 nowych portretów postaci
- 35 minut nowej ścieżki dźwiękowej skomponowanej przez Marka Braga, Kalen Smith i Willa Mussera
- Udźwiękowienie 1000 nowych linii dialogowych
Zajawka Baldur's Gate: Descent into Avernus
W sieci pojawiły się już grafiki i mapy z nadchodzącej przygody Baldur’s Gate: Descent into Avernus (premiera 17 września), która tak jak przewidziałem przed ogłoszeniem nowej gry Larian Studios, ma łączyć się z wydarzeniami z Baldur’s Gate III. Materiały znajdziecie w tym miejscu. Większość grafik wrzuciłem poniżej.