Kondycja

Kondycja warunkuje zdrowie i wytrzymałość postaci. Choć nie jest zbyt często wykorzystywana w kontaktach z innymi, czasem jest stosowana przy sprawdzaniu odporności na ból i zmęczenie. W walce jest czynnikiem wyznaczającym maksymalny poziom Zdrowia i Wytrzymałości oraz zwiększa obronę Hartu.
Premie i kary
Za każdy punkt różnicy Kondycji od przeciętnej wartości 10 punktów, gra nalicza następujące premie bądź kary:
- ±5% Wytrzymałość
- ±5% Zdrowie
- ±2 Hart
Meta
Kondycja to istotny atrybut, który jednak rzadko jest modyfikowany powyżej lub poniżej przeciętnej wartości. Każdy punkt Kondycji powyżej 10 zwiększa zarówno Zdrowie, jak i Wytrzymałość postaci o 5% i wzmacnia Hart o 2 punkty. Na początku wpływ Kondycji może być niewielki, jednak jest mocno odczuwalny w późniejszych etapach gry, bo mnożnik naliczany jest do większej wartości żywotności bohatera. Na wysokiej Kondycji najwięcej zyskują klasy o dużej puli Zdrowia i Wytrzymałości, a więc Barbarzyńca, Mnich i Wojownik. Nie powinna być jednak zaniedbywana przez przedstawicieli pozostałych profesji angażujących się w walkę na bliski dystans. Bardziej kruche specjalizacje, jak np. Magowie mogą zwiększyć Kondycję o kilka punktów, by zapewnić sobie więcej żywotności na potrzeby zaklęcia Zgubna Pochopność lub talentu Niebezpieczny Przyrząd. Ponadprzeciętna Kondycja z pewnością ułatwi starcia z najpotężniejszymi przeciwnikami na Eorze, np. smokami, które potrafią zionięciem wyeliminować bohaterów o wątłej budowie.
Kondycja jest jednym z najważniejszych atrybutów Mnichów, bo ci muszą w pewnym stopniu zrezygnować z obrony, by przyjmować na siebie ciosy, bez których nie generowaliby Ran zasilających specjalne zdolności. Atrybut ten istotny jest również dla Barbarzyńców, korzystających ze zdolności Skrwawienie i w analogiczny sposób zwiększenie puli wytrzymałości przekłada się na lepsze wykorzystanie zdolności rasowej Boskiego Ognia – Bitewny Hart oraz Boskiego Natury – Źródło Życia.
Cecha ta jest też rdzeniem wszystkich buildów opartych na efektach Odwetu, gwarantowanych przez różne elementy ekwipunku, np. Refren Garodha, czary takie jak Płomienna Tarcza czy zdolności pokroju wspomnianego już Bitewnego Hartu. Kondycja jest również niezbędna dla postaci pełniącej funkcję tanka w drużynie, o ile należy do klasy niedysponującej wysokimi premiami do Odbicia, np. Barbarzyńca. Wzmacniany przez Kondycję Hart chroni przed uciążliwymi efektami Powalenia, Ogłuszenia, Paraliżu, a w interaktywnych scenach opisowych przydaje się przy przezwyciężaniu fizycznych ograniczeń, jak np. wstrzymywanie oddechu pod wodą. W dialogach może pojawić się podczas pijackich konkursów i unikaniu efektów wywołujących mdłości.