
Talenty

Na każdym parzystym poziomie doświadczenia, począwszy od 2, bohaterowie wybierają jeden talent z puli podzielonej na cztery kategorie: klasa, ofensywne, defensywne oraz użytkowe. Talenty są odpowiednikiem znanych z D&D atutów czy profitów, które gracze komputerowi mogą kojarzyć z serii Fallout. Talenty są bardzo ważnym elementem buildu postaci, a że w toku gry można wybrać maksymalnie osiem z nich, warto z góry zaplanować rozwój bohatera.
Talenty Międzyklasowe
Jest to pula talentów, które przeważnie oferują słabszą wersję zdolności normalnie zarezerwowanej dla określonej klasy postaci. Bohaterowie mogą naśladować zdolności wyłącznie cudzej specjalizacji, nie powielając własnych technik.
Talenty Klasowe
Jest to pula talentów zastrzeżonych dla przedstawicieli każdej profesji. Nierzadko są to talenty ulepszające właściwości już wyuczonych zdolności klasowych, przez co wymagają odpowiedniego poziomu doświadczenia oraz posiadania określonej zdolności. Różnice mogą występować nawet w obrębie jednej klasy postaci, bo np. różne zakony Paladynów będą mieć inne opcjonalne talenty do wykupienia. Ze względu na to, że listy talentów dostępnych poszczególnym profesjom na wyłączność liczą nawet ponad 10 pozycji, możesz je znaleźć w sekcji poświęconej każdej klasie z osobna razem z listą zdolności klasowych, do których dostęp staje się opcjonalny na kolejnych poziomach doświadczenia.
Talenty Ofensywne
Talenty Defensywne
Talenty Defensywne stanową grupę ogólnodostępnych talentów zwiększających właściwości obronne postaci. Niektóre spośród nich wymagają 2, 4 albo 6 poziomu doświadczenia do nauki.
Talenty Użytkowe
Talenty Użytkowe stanowią grupę ogólnodostępnych talentów zwiększających przeróżne właściwości postaci. Niektóre zapewniają bardzo specyficzne premie związane z mobilnością bohatera, szybkim dostępem do ekwipunku lub jego błyskawiczną zmianą w walce.
Talenty Fabularne
Talenty fabularne stanowią grupę ogólnodostępnych talentów przyznających dodatkowe korzyści Widzącemu. Ich pozyskanie zależy jednak od pomyślnego wykonania niektórych zadań, podjęcia odpowiednich decyzji w toku misji czy zaliczenia wymagających interakcji.
Talenty Widzącego
Widzący uczy się tych talentów realizując zadania głównego nurtu fabularnego.
Talenty Zadań Pobocznych
Poniższe talenty są nagrodą za wypełnienie określonych zadań pobocznych.
Talenty Frakcji
W drugim rozdziale gry pojawi się możliwość nawiązania współpracy z jednym z trzech ugrupowań cieszących się wpływami w Zatoce Buntu. Kluczowa misja nagrodzi postać Widzącego ekskluzywnym talentem.
Talenty Boskiej Łaski
Po wizycie w Gwiezdnej Radzie w Bliźniaczych Wiązach Widzący może wypełnić zadania zlecone przez bogów Eory. W jednym czasie może być pod wpływem błogosławieństwa tylko jednego z bóstw. Czwórka z nich może obdarzyć Widzącego swą łaską w Bliźniaczych Wiązach, dwoje w finale gry, rozgrywającym się w obszarze Słońce w Cieniu
Gniew Kukły
W toku zadania Dziedzictwo Krwi Widzący wejdzie w interakcję ze Zbiornikiem Krwi, który umożliwia złożenie w ofierze Skaenowi jednego z towarzyszy z drużyny w zamian za korzyści zapewniane przez kolejny, ekskluzywny talent fabularny.
Meta
- Talenty wybiera się na każdym parzystym poziomie począwszy od 2 poziomu postaci
- Talenty klasowe zależne są od reprezentowanej profesji i posiadają dodatkowe wymagania, najczęściej związane z uprzednim poznaniem odpowiednich zdolności klasowych