Wytrwałość

Przedmiot
Gniazdo:
Gniazdo:
Typ:
Typ:
Wartość Sprzedaży:
705 SzM
Wartość Kupna:
5288 SzM
Broń
Do Walki:
W zwarciu
Chwyt:
Jednoręczny
Szybkość:
1,0 s
Odzyskiwanie Gotowości:
1,666 s
Przerwanie:
0,5 s (Średnie)
Obrażenia:
14-21* Cięte/Kłute
Właściwości Broni
- Stosuje najefektywniejszy typ obrażeń
Ulepszenia
- Przypisanie do: dowolna Klasa
Poziom 1
- Wymaga:
- Przypisanie do duszy
- Znakomita Jakość: Celność: +8, Obrażenia: +30%
- Wola: +5
- Stanowczość: +1
Poziom 2
- Wymaga:
- Zabij 5 przeciwników Trafieniami Krytycznymi Wytrwałością
- Niewrażliwość na: Przestraszenie
Poziom 3
- Barbarzyńca, Druid, Łowca:
- Wymaga:
- Zadaj 200 Obrażeń przeciwnikom z przynajmniej 75% Wytrzymałości
- lub
- Zadaj 1000 obrażeń przeciwnikom
- Obrona Zaklęciem: 20% szans na rzucenie Duże Przywrócenie Wytrzymałości przy trafieniu noszącego Krytykiem
- Enigmatyk, Łotrzyk, Mnich:
- Wymaga:
- Zadaj 300 Obrażeń Oflankowanym przeciwnikom
- lub
- Zadaj 1500 Obrażeń przeciwnikom
- Szansa na rzucenie zaklęcia: Dar Zwycięzcy: 25% szans na rzucenie: Dar Zwycięzcy za zabicie
- Kapłan, Paladyn:
- Wymaga:
- Zabij 20 przeciwników z mniej niż 40% Wytrzymałości
- lub
- Zabij 100 przeciwników
- Szansa na rzucenie zaklęcia: Słoneczna Lanca: 15% szans na rzucenie po Trafieniu lub Trafieniu Krytycznym: Słoneczna Lanca
- Mag, Pieśniarz, Wojownik:
- Wymaga:
- Zabij 20 przeciwników w zwarciu
- lub
- Zabij 100 przeciwników
- Przyznaje: Wymanewrowanie
- Barbarzyńca, Druid, Łowca:
- Wymaga:
- Zadaj 200 Obrażeń przeciwnikom z przynajmniej 75% Wytrzymałości
- lub
- Zadaj 1000 obrażeń przeciwnikom
- Obrona Zaklęciem: 20% szans na rzucenie Duże Przywrócenie Wytrzymałości przy trafieniu noszącego Krytykiem
- Enigmatyk, Łotrzyk, Mnich:
- Wymaga:
- Zadaj 300 Obrażeń Oflankowanym przeciwnikom
- lub
- Zadaj 1500 Obrażeń przeciwnikom
- Szansa na rzucenie zaklęcia: Dar Zwycięzcy: 25% szans na rzucenie: Dar Zwycięzcy za zabicie
- Kapłan, Paladyn:
- Wymaga:
- Zabij 20 przeciwników z mniej niż 40% Wytrzymałości
- lub
- Zabij 100 przeciwników
- Szansa na rzucenie zaklęcia: Słoneczna Lanca: 15% szans na rzucenie po Trafieniu lub Trafieniu Krytycznym: Słoneczna Lanca
- Mag, Pieśniarz, Wojownik:
- Wymaga:
- Zabij 20 przeciwników w zwarciu
- lub
- Zabij 100 przeciwników
- Przyznaje: Wymanewrowanie
Poziom 4
- Wymaga:
- Moc: 28
- Mistrzowska Jakość: Celność: +12, Obrażenia: +45% (16-23 Cięte/Kłute)
- Niewrażliwość na: Przerażenie
Opis
Wytrwałość to krótki puginał z zakrzywionym jelcem i rękojeścią owiniętą drutem . Broń może niezbyt elegancka, ale z pewnością wykonana przez sprawnego rzemieślnika.
Ostatni pozostały przy życiu syn sługi kontraktowego, Adaryk Cendamry, był jednym z wielu Readcerasian, którzy wstąpili do armii Waidwena w chwili wybuchu Wojny Świętego. Mimo młodego wieku i braku doświadczenia, Adaryk doskonale radził sobie w boju i wkrótce, ze względu na cechujące go zdrowy rozsądek, pasję i lojalność, zyskał popularność wśród żołnierzy. Całym sercem oddany sprawie Waidwena, zasłynął jako zdyscyplinowany i zdeterminowany żołnierz.
Unicestwienie Waidwena, które nastąpiło po serii z trudem osiągniętych zwycięstw, zapoczątkowało odwrót sił readcerasiańskich poza granicę. Znajdująca się z dala od awangardy kompania Adaryka uwikłała się w brutalną walkę, podczas której triumfujące siły Jelenioborza natarły na podupadłego na duchu wroga.
Kiedy jego dowódca poległ, Adaryk na własnej skórze przekonał się, jak dowodzi się pośród chaosu. Wraz z towarzyszami dawał odpór nieprzyjacielowi tak długo, aż dołączyli do głównych sił wycofującej się armii – czego udało się dokonać kosztem wielu istnień.
Upłynął niema rok, nim Adaryk ponownie pojawił się w miejscu bitwy. Powrócił później do Readceras z kilkoma roztrzaskanymi klingami swoich poległych towarzyszy broni. To właśnie z nich wykuto jego miecz.
Po wojnie Adaryk pozostawał w kontakcie z ocalałymi członkami swojej formacji. Chociaż od dzieciństwa zmagał się z nawracającą depresją, powszechnie cieszył się opinią zdolnego, charyzmatycznego i oddanego towarzyszom przywódcy. Wkrótce zaproponowano, by podjął się stworzenia zwartej formacji zbrojnej, zjednoczonej powinnością wobec poległych towarzyszy oraz rodaków, a nie żądzą bogactwa.
Wiele wczesnych walk Żelaznych Cepów prowadzonych było przeciwko mniej wytrawnym wojskom zaciężnym, które Adaryk uważał za szczególnie niebezpieczne dla przygranicznych readcerasiańskich osad. Wraz z biegiem czasu liczne zwycięstwa Żelaznych Cepów oraz mężność Adaryka przyciągnęły wielu rekrutów. Wkrótce Żelazne Cepy zyskali wsparcie kilku prominentnych rodów, a podobno nawet błogosławieństwo władających w Readceras.
Wygląd
Meta
- ID: px2_sword_steadfast
- Łup z ciała Adaryka bądź podarunek od niego w toku zadania Żelazne Cepy
- Chociaż jest to Miecz, Wytrwałość jak każda broń, którą można przypisać do duszy, należy do broni uniwersalnych. Postać otrzyma premię +6 do Celności w posługiwaniu się nim po wybraniu dowolnego talentu biegłości. To samo dotyczy zdolności klasowych Wojownika, jak Specjalizacja w Broni
- Talent fabularny Szuler przyznaje tej broni kumulującą się ze wszystkim premię Celność: +4
- Niewrażliwość na Przestraszenie i Przerażenie są niezwykle przydatne w walce z istotami emitującymi aury strachu
- ID: px2_sword_steadfast
- Łup z ciała Adaryka bądź podarunek od niego w toku zadania Żelazne Cepy
- Chociaż jest to Miecz, Wytrwałość jak każda broń, którą można przypisać do duszy, należy do broni uniwersalnych. Postać otrzyma premię +6 do Celności w posługiwaniu się nim po wybraniu dowolnego talentu biegłości. To samo dotyczy zdolności klasowych Wojownika, jak Specjalizacja w Broni
- Talent fabularny Szuler przyznaje tej broni kumulującą się ze wszystkim premię Celność: +4
- Niewrażliwość na Przestraszenie i Przerażenie są niezwykle przydatne w walce z istotami emitującymi aury strachu