Wytrwałość

Przedmiot

Gniazdo:

Gniazdo:

Typ:

Typ:

Wartość Sprzedaży:

705 SzM

Wartość Kupna:

5288 SzM

Broń

Do Walki:

W zwarciu

Chwyt:

Jednoręczny

Szybkość:

1,0 s

Odzyskiwanie Gotowości:

1,666 s

Przerwanie:

0,5 s (Średnie)

Obrażenia:

14-21* Cięte/Kłute

Właściwości Broni

  • Stosuje najefektywniejszy typ obrażeń

Ulepszenia

  • Przypisanie do: dowolna Klasa

Poziom 1

  • Wymaga:
    • Przypisanie do duszy
  • Znakomita Jakość: Celność: +8, Obrażenia: +30%
  • Wola: +5
  • Stanowczość: +1

Poziom 2

  • Wymaga:
    • Zabij 5 przeciwników Trafieniami Krytycznymi Wytrwałością
  • Niewrażliwość na: Przestraszenie

Poziom 3

  • Barbarzyńca, Druid, Łowca:
  • Wymaga:
    • Zadaj 200 Obrażeń przeciwnikom z przynajmniej 75% Wytrzymałości
    • lub
    • Zadaj 1000 obrażeń przeciwnikom
  • Obrona Zaklęciem: 20% szans na rzucenie Duże Przywrócenie Wytrzymałości przy trafieniu noszącego Krytykiem
  • Enigmatyk, Łotrzyk, Mnich:
  • Wymaga:
    • Zadaj 300 Obrażeń Oflankowanym przeciwnikom
    • lub
    • Zadaj 1500 Obrażeń przeciwnikom
  • Szansa na rzucenie zaklęcia: Dar Zwycięzcy: 25% szans na rzucenie: Dar Zwycięzcy za zabicie
  • Kapłan, Paladyn:
  • Wymaga:
    • Zabij 20 przeciwników z mniej niż 40% Wytrzymałości
    • lub
    • Zabij 100 przeciwników
  • Szansa na rzucenie zaklęcia: Słoneczna Lanca: 15% szans na rzucenie po Trafieniu lub Trafieniu Krytycznym: Słoneczna Lanca
  • Mag, Pieśniarz, Wojownik:
  • Wymaga:
    • Zabij 20 przeciwników w zwarciu
    • lub
    • Zabij 100 przeciwników
  • Przyznaje: Wymanewrowanie
  • Barbarzyńca, Druid, Łowca:
  • Wymaga:
    • Zadaj 200 Obrażeń przeciwnikom z przynajmniej 75% Wytrzymałości
    • lub
    • Zadaj 1000 obrażeń przeciwnikom
  • Obrona Zaklęciem: 20% szans na rzucenie Duże Przywrócenie Wytrzymałości przy trafieniu noszącego Krytykiem
  • Enigmatyk, Łotrzyk, Mnich:
  • Wymaga:
    • Zadaj 300 Obrażeń Oflankowanym przeciwnikom
    • lub
    • Zadaj 1500 Obrażeń przeciwnikom
  • Szansa na rzucenie zaklęcia: Dar Zwycięzcy: 25% szans na rzucenie: Dar Zwycięzcy za zabicie
  • Kapłan, Paladyn:
  • Wymaga:
    • Zabij 20 przeciwników z mniej niż 40% Wytrzymałości
    • lub
    • Zabij 100 przeciwników
  • Szansa na rzucenie zaklęcia: Słoneczna Lanca: 15% szans na rzucenie po Trafieniu lub Trafieniu Krytycznym: Słoneczna Lanca
  • Mag, Pieśniarz, Wojownik:
  • Wymaga:
    • Zabij 20 przeciwników w zwarciu
    • lub
    • Zabij 100 przeciwników
  • Przyznaje: Wymanewrowanie

Poziom 4

  • Wymaga:
    • Moc: 28
  • Mistrzowska Jakość: Celność: +12, Obrażenia: +45% (16-23 Cięte/Kłute)
  • Niewrażliwość na: Przerażenie

Opis

Wytrwałość to krótki puginał z zakrzywionym jelcem i rękojeścią owiniętą drutem . Broń może niezbyt elegancka, ale z pewnością wykonana przez sprawnego rzemieślnika.

Ostatni pozostały przy życiu syn sługi kontraktowego, Adaryk Cendamry, był jednym z wielu Readcerasian, którzy wstąpili do armii Waidwena w chwili wybuchu Wojny Świętego. Mimo młodego wieku i braku doświadczenia, Adaryk doskonale radził sobie w boju i wkrótce, ze względu na cechujące go zdrowy rozsądek, pasję i lojalność, zyskał popularność wśród żołnierzy. Całym sercem oddany sprawie Waidwena, zasłynął jako zdyscyplinowany i zdeterminowany żołnierz.

Unicestwienie Waidwena, które nastąpiło po serii z trudem osiągniętych zwycięstw, zapoczątkowało odwrót sił readcerasiańskich poza granicę. Znajdująca się z dala od awangardy kompania Adaryka uwikłała się w brutalną walkę, podczas której triumfujące siły Jelenioborza natarły na podupadłego na duchu wroga.

Kiedy jego dowódca poległ, Adaryk na własnej skórze przekonał się, jak dowodzi się pośród chaosu. Wraz z towarzyszami dawał odpór nieprzyjacielowi tak długo, aż dołączyli do głównych sił wycofującej się armii – czego udało się dokonać kosztem wielu istnień.

Upłynął niema rok, nim Adaryk ponownie pojawił się w miejscu bitwy. Powrócił później do Readceras z kilkoma roztrzaskanymi klingami swoich poległych towarzyszy broni. To właśnie z nich wykuto jego miecz.

Po wojnie Adaryk pozostawał w kontakcie z ocalałymi członkami swojej formacji. Chociaż od dzieciństwa zmagał się z nawracającą depresją, powszechnie cieszył się opinią zdolnego, charyzmatycznego i oddanego towarzyszom przywódcy. Wkrótce zaproponowano, by podjął się stworzenia zwartej formacji zbrojnej, zjednoczonej powinnością wobec poległych towarzyszy oraz rodaków, a nie żądzą bogactwa.

Wiele wczesnych walk Żelaznych Cepów prowadzonych było przeciwko mniej wytrawnym wojskom zaciężnym, które Adaryk uważał za szczególnie niebezpieczne dla przygranicznych readcerasiańskich osad. Wraz z biegiem czasu liczne zwycięstwa Żelaznych Cepów oraz mężność Adaryka przyciągnęły wielu rekrutów. Wkrótce Żelazne Cepy zyskali wsparcie kilku prominentnych rodów, a podobno nawet błogosławieństwo władających w Readceras.

Wygląd

Meta

  • ID: px2_sword_steadfast
  • Łup z ciała Adaryka bądź podarunek od niego w toku zadania Żelazne Cepy
  • Chociaż jest to Miecz, Wytrwałość jak każda broń, którą można przypisać do duszy, należy do broni uniwersalnych. Postać otrzyma premię +6 do Celności w posługiwaniu się nim po wybraniu dowolnego talentu biegłości. To samo dotyczy zdolności klasowych Wojownika, jak Specjalizacja w Broni
  • Talent fabularny Szuler przyznaje tej broni kumulującą się ze wszystkim premię Celność: +4
  • Niewrażliwość na Przestraszenie i Przerażenie są niezwykle przydatne w walce z istotami emitującymi aury strachu
  • ID: px2_sword_steadfast
  • Łup z ciała Adaryka bądź podarunek od niego w toku zadania Żelazne Cepy
  • Chociaż jest to Miecz, Wytrwałość jak każda broń, którą można przypisać do duszy, należy do broni uniwersalnych. Postać otrzyma premię +6 do Celności w posługiwaniu się nim po wybraniu dowolnego talentu biegłości. To samo dotyczy zdolności klasowych Wojownika, jak Specjalizacja w Broni
  • Talent fabularny Szuler przyznaje tej broni kumulującą się ze wszystkim premię Celność: +4
  • Niewrażliwość na Przestraszenie i Przerażenie są niezwykle przydatne w walce z istotami emitującymi aury strachu