Rasy

W Pillars of Eternity wybór rasy jest ważną decyzją, gdyż podobnie jak klasy postaci nie można jej zmienić w trakcie trwającej rozgrywki. Każda z sześciu ras otrzymuje dodatkowe 2 punkty atrybutów. Premia ta występuje w różnych konfiguracjach (np. +2 albo +1 oraz +1) i wybór niektórych gatunków poza korzyściami wiąże się również z jakąś karą. Ta kara jest wówczas równoważona bonusem do innej statystyki (np. +2, +1 oraz -1). W ostatecznym rozrachunku bez względu na wybraną rasę każda otrzymuje 2 punkty atrybutów wykraczających poza pulę do rozdysponowania.

Kiedy tworzymy wyważoną postać, modyfikatory cech nie mają tak naprawdę znaczenia, gdyż nie rozdysponujemy punktów do granicznych wartości. Premie do atrybutów decydują więc o wyborze rasy wyłącznie w sytuacji, gdy realizujemy build, wymagający min-maxowania w konkretnym celu, bo przesuwają granicę skrajnych wartości atrybutów. Nawet wówczas do odtworzenia schematu rozwoju może pasować kilka opcji.

Z tego też względu najistotniejszym kryterium wyboru rasy naszego bohatera będzie zdolność zarezerwowana wyłącznie dla podrasy, którą reprezentuje.

Wybór rasy

aumauanin-ikona

Aumauanin

Moc: +2

boski-ikona

Boski

Zręczność: +1, Intelekt: +1

człowiek-ikona

Człowiek

Moc: +1, Stanowczość: +1

elf-ikona

Elf

Zręczność: +1, Percepcja: +1

krasnolud-ikona

Krasnolud

Moc: +2, Kondycja: +1, Zręczność: -1

orlanin-ikona

Orlanin

Percepcja: +2, Stanowczość: +1, Moc: -1,

Meta

  • Rasy nie można zmienić resetując rozwój postaci
  • Definiuje minimalną i maksymalną wartość atrybutów
  • Każda podrasa dysponuje unikalną zdolnością pasywną, często mającą większy wpływ na rozgrywkę od rasowych modyfikatorów atrybutów